Jak korzystać z serwisu?

poniżej znajdziesz informacje dotyczące poruszania się po serwisie
i zamawiania produktów z naszej oferty

   

  • Rejestracja i logowanie

    Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz się zarejestrować, klikając w ikonę obok koszyka (Logowanie/Rejestracja) w prawym górnym rogu serwisu.

    Aby dokonać rejestracji, wypełnij formularz, uzupełniając wszystkie wymagane pola. Po założeniu konta, aktywuj je poprzez wprowadzenie kodu wysłanego SMS-em na Twój numer telefonu komórkowego podany przy rejestracji. Po aktywowaniu konta, możesz zalogować się do serwisu w tej samej zakładce Logowanie/Rejestracja. Twoim loginem jest e-mail podany podczas rejestracji.

    Jeśli zapomniałeś hasła, możesz je odzyskać klikając w panelu logowania opcję „przypomnij hasło”. Informacja w sprawie dalszego postępowania zostanie wysłana na Twojego maila. 

  • Panel Klienta

    Dla zalogowanych użytkowników dostępne są zakładki w Panelu Klienta (widoczne po najechaniu na ikonę obok koszyka w prawym górnym rogu serwisu). 

    • Zamówienia

      Ten panel pozwala na śledzenie statusu obecnych zamówień złożonych w serwisie. Przy każdym zamówieniu podany jest jego numer, data złożenia zamówienia w serwisie oraz kwota brutto. Po kliknięciu na wybrane zamówienie, rozwinie się dokładna specyfikacja zamówionego produktu wraz z informacją o zniżkach i rabatach. 

      Po dokonaniu płatności za zamówienie możesz w tym miejscu pobrać fakturę, rachunek, a także sprawdzić nr listu przewozowego. 

    • Historia zamówień

      Tu możesz sprawdzić historię swoich zamówień w serwisie Foto Kserkop. Każde zamówienie, które zmieniło swój status na zrealizowane/wysłane, pojawi się po upływie 7 dni. 

    • Reklamacje

      Jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego produktu, nie spełnia on oczekiwań lub nie jest zgodny ze specyfikacją, możesz w tej zakładce pobrać formularz reklamacyjny i wysłać na nasz adres mailowy. Jeśli złożyłeś/aś reklamację i odesłałeś/aś produkt, wkrótce Twoje reklamowane zamówienie pojawi się w tej zakładce. Możesz śledzić status swojej reklamacji w tym panelu.

    • Moje dane

      W tym panelu możesz uzupełnić swoje dane personalne. Jeśli uzupełnisz je w tej zakładce, nie będziesz musiał podawać ich przy każdym zamówieniu. Jeśli posiadasz firmę i chcesz pobierać faktury na zamówienia, wpisz tutaj potrzebne dane.

      W tej zakładce możesz również zmienić swoje hasło.
    • Program lojalnościowy

      Tu możesz sprawdzić przydzielone rabatyaktualne promocje dostępne w serwisie Foto Kserkop.

  • Oferta Foto Kserkop - informacje o produktach

    Jeśli szukasz informacji o ofercie Foto Kserkop, znajdziesz je w zakładce „Oferta” w panelu menu u góry serwisu. 

    Aby wyświetlić menu z produktami, najedź na napis „Oferta” kursorem myszki, wybierz interesujący Cię produkt i kliknij w niego. Strona przeniesie Cię na kolekcje dostępne w danym produkcie. Aby przeczytać opis produktu, kliknij „więcej” obok przycisku „konfiguruj”. 

    W tym miejscu możesz przeczytać o specyfikacji wybranego przez Ciebie produktu i o jego cechach charakterystycznych, a także obejrzeć zdjęcia z realizacjami.

  • Konfigurowanie produktu

    Zamawianie produktu w serwisie Foto Kserkop rozpoczyna się w chwili wybrania produktu z Oferty (górny pasek menu). 

    Po kliknięciu w interesujący Cię produkt, zostaniesz przeniesiony na stronę z kolekcjami i rodzajami danego produktu, np. jeśli wybierzesz albumy fotograficzne, będziesz mógł wybrać kolekcję okna, akryl, foto lub standard plus. Przy każdej kolekcji znajduje się przycisk „Konfiguruj”, który przenosi do kalkulatora cen oraz przycisk „więcej”, który przenosi do opisu produktu.

     

    Jak konfigurować?

    Aby skonfigurować zamówienie, kliknij przycisk „Konfiguruj” przy produkcie. Zostaniesz przeniesiony do kalkulatora cen i konfiguratora produktu. W tym panelu w zależności od stopnia złożoności budowy produktu, możesz wybierać poszczególne jego elementy według własnego uznania. Po prawej stronie ekranu wyświetlać się będzie wizualizacja produktu oraz cena netto i brutto dla Twojej konfiguracji. 

    Aby zakończyć proces konfigurowania, musisz przejść przez wszystkie etapy w danym produkcie. Na każdym etapie wybierz elementy, które chcesz zawrzeć w swoim produkcie - pomogą Ci w tym nasze wskazówki (np. przycisk „i” oraz „podgląd”, które podpowiadają, jakie ruchy możesz wykonać przy danej opcji). 

    Pamiętaj, że każdy produkt ma domyślną konfigurację, która jeśli nie zostanie niezmieniona, produkt będzie wykonany według tych wytycznych. Dlatego zalecamy sprawdzić w detalach obok wizualizacji lub w koszyku specyfikację skonfigurowanego zamówienia, aby upewnić się, że wszystkie elementy zostały poprawnie wybrane. 

    Domyślne ustawienia można przywrócić za pomocą przycisku „Przywróć domyślne” w prawym górnym rogu serwisu. 

    Pamiętaj, że niektóre połączenia konfiguracji są niemożliwe do wykonania i wykluczają się nawzajem. 

    Następnie gotowy, skonfigurowany produkt dodaj do koszyka. Przed przejściem do koszyka, należy ściągnąć szablony do uprzednio skonfigurowanego produktu i przygotować pliki według wytycznych tam zamieszczonych.

     

    Przykład

    Jeśli wybrałeś albumy fotograficzne i kolekcję okna, w konfiguratorze będziesz musiał przejść przez cztery etapy: 1. Format, 2. Blok, 3. Okładka, 4. Dodatki. Na etapie formatu należy wybrać jeden z dostępnych formatów albumu. Na etapie bloku zostaniesz poproszony o wybranie papieru do albumu, grubości przekładek, koloru przekładek, koloru wyklejki oraz kapitałki. Na etapie okładki możesz zdecydować o rodzaju oprawy (płócienna, skórzana), typie okienka i jego wykończeniu, oraz o tym, czy album powinien mieć zaokrąglone rogi okładki. Ostatni etap to czas realizacji. Szacowany czas realizacji wyświetla się pod wizualizacją produktu po prawej stronie. Dodatkowo przy produkcie po prawej stronie należy wybrać liczbę rozkładówek oraz ilość zamawianych albumów. 

    Tak skonfigurowany produkt ma poprawnie dobrany szablon, który należy ściągnąć, klikając w przycisk pod wizualizacją produktu „Pobierz szablony do wybranej konfiguracji”.

  • Pobieranie i korzystanie z szablonów

    Pliki dostarczane do realizacji powinny być zgodne ze specyfikacją danego produktu i bazować na szablonach dostępnych w serwisie Foto Ksekrop. 

    Aby poprawnie przygotować pliki do druku, korzystaj z instrukcji dostępnej w pomocy (Jak przygotować pliki?) oraz szablonów, które należy pobrać w zakładce Do Pobrania. Odpowiednie szablony można również pobrać podczas konfiguracji produktu.

    Szablony należy otworzyć w programie Adobe Photoshop. W każdym pliku widnieje instrukcja. Rozryska widoczna w szablonie służy tylko do poglądu - przed wysłaniem pliku należy usunąć warstwę lub grupę oznaczoną żółtym kolorem. 

    Niektóre szablony (np. do okienek na okładki albumów) mają specjalną funkcję, dzięki której zdjęcie automatycznie dostosowuje się do rozmiaru i kształtu okienka. W tym celu należy dwukrotnie kliknąć w ikonę warstwy, by uruchomić osobne okienko, do którego należy wrzucić zdjęcie). Po zamknięciu i zapisaniu okienka, zdjęcie powinno pokazać się w głównym pliku szablonu. Jego rozmiar można modyfikować w ten sam sposób - klikając dwa razy w ikonę warstwy.

  • Koszyk i płatność

    • Koszyk

      Po poprawnym skonfigurowaniu produktu i dodaniu go do koszyka, na ikonie koszyka w prawym górnym rogu serwisu pojawi się zakreślona na pomarańczowo liczba. Oznacza ona ilość produktów dodanych przez Ciebie do koszyka.

      Aby przejść do kolejnego etapu, najedź na ikonę koszyka i kliknij w napis „Do koszyka”. Tutaj możesz sprawdzić jeszcze raz specyfikację swojego zamówienia i upewnić się, że wszystko jest w porządku. Jeśli zauważysz błąd, możesz edytować zamówienie lub usunąć je całkowicie i zacząć od nowa.

      W tym miejscu możesz dodać również kod rabatowy (więcej o kodach rabatowych dowiesz się z podpunktu „Kody rabatowe i zniżki”), a także zdecydować o pakiecie 2+1 (więcej o tym w następnym podpunkcie „Pakiet 2+1”).

    • Wgrywanie plików

      Na tym etapie odbywa się wgrywanie plików do zamówienia. Wgraj pliki za pomocą przycisku „+” i rozpocznij wysyłanie. Możesz także posłużyć się linkiem do plików - wklej swój link do drugiego pola. 

      Jeśli chcesz przekazać wiadomość naszemu Zespołowi, możesz dodać komentarz do zamówienia, klikając w przycisk „Dodatkowe uwagi” i wpisując treść w polu poniżej. 

      Pamiętaj, że zamawiając więcej niż 1 sztukę tego samego produktu, musisz oznaczyć, czy będzie on drukowany z tego samego pliku czy z kilku różnych. Jeśli z tego samego pliku, wybierz liczbę produktów, do których chcesz zastosować ten projekt (wybierz liczbę w polu „Zastosuj ten projekt dla ...x... sztuk produktu”). Jeśli chcesz użyć kilku różnych projektów do realizacji zamówienia według tej samej konfiguracji, kliknij w przycisk „Dodaj projekt” w prawym rogu panelu i wgraj dodatkowe pliki.

      Jeśli w koszyku do jednego zamówienia masz różne produkty, do każdego z nich musisz wgrać osobne pliki odpowiadające ich specyfikacjom. Jeśli produkt nie wymaga wgrania plików (np. album tradycyjny w okładce Nil), kliknij w „Prześlij pliki do weryfikacji”, a następnie zaznacz pole „Dla tej konfiguracji produktu nie wymagane są pliki do przesłania”.

    • Weryfikacja plików

      Gdy wgrasz pliki do zamówień, kliknij w przycisk „Prześlij pliki do weryfikacji”. Nasz zespół poinformuje Cię mailowo o poprawności przesłanych przez Ciebie plików i zmianie statusu zamówienia. 

      Gdy pliki zostają zweryfikowane i zatwierdzone (proces sprawdzania plików może potrwać maksymalnie 24 godziny - więcej w Regulaminie), przejdź do Panelu Klienta i wejdź w zakładkę „Zamówienia”, aby dokonać płatności. Zamówienie zostanie przekazane do realizacji po wykonaniu płatności lub wybraniu przez Ciebie sposobu płatności.

    • Płatność

      W Panelu Klienta w zakładce „Zamówienia” widnieją wszystkie aktualne zamówienia. Tutaj możesz sprawdzić status swojego zamówienia. Jeśli pliki zostały zaakceptowane przez nasz Zespół, możesz dokonać płatności lub wybrać sposób płatności, aby przekazać zamówienie do realizacji. 

      W tym celu kliknij w przycisk „Przejdź do płatności” i wybierz metodę płatności oraz sposób dostawy wysyłki. 

      Upewnij się, że Twoje dane są poprawnie uzupełnione. 

      W tym miejscu możesz również wybrać, czy chcesz otrzymać za to zamówienie rachunek lub fakturę (jeśli fakturę - uzupełnij dane firmy). 

      W ostatnim polu możesz wpisać ogólny komentarz do zamówienia.

  • Pakiet 2+1

    Pakiet 2+1 to oferta promocyjna dla składających zamówienie na 1 duży (30x30) i 1 mały fotoalbum (20x20) lub 1 dużą (30x30) i 1 małą fotoksiążkę (18x18). Przy takim zamówieniu klient otrzyma gratis 1 mały fotoalbum lub 1 małą fotoksiążkę (oferta dotyczy produktów drukowanych z jednego projektu). Klient w sumie otrzymuje 3 produkty, ale płaci tylko za dwa.

     

    Jak otrzymać promocję?

     

    fotoalbumy

    Aby otrzymać tę promocję, zamów w konfiguratorze jeden duży fotoalbum w formacie 30x30. Przy zamówieniu w koszyku obok ceny pojawi się okienko, w którym można wybrać „bez pakietu” lub „pakiet 2+1”. Wybierz opcję „pakiet 2+1”, jeśli chcesz skorzystać z tej oferty i otrzymać drugi fotoalbum 20x20 gratis. Następnie wgraj pliki do zamówienia (pamiętaj, że wszystkie trzy albumy będą drukowane z tego pliku, który wgrasz dla fotoalbumu 30x30).

    Jeśli okienko  „bez pakietu” lub „pakiet 2+1” nie pojawia się w koszyku, to znaczy, że konfiguracja, jaką stworzyłeś, nie uwzględnia promocji 2+1.

     

    fotoksiążki

    Jeśli chcesz otrzymać tę promocję na fotoksiążki, postępuj w ten sam sposób. Zamów w konfiguratorze jedną dużą fotoksiążkę w formacie 30x30. Przy zamówieniu w koszyku obok ceny pojawi się okienko, w którym można wybrać „bez pakietu” lub „pakiet 2+1”. Wybierz opcję „pakiet 2+1”, jeśli chcesz skorzystać z tej oferty i otrzymać drugą fotoksiążkę 18x18 gratis. Następnie wgraj pliki do zamówienia (pamiętaj, że wszystkie trzy fotoksiążki będą drukowane z tego pliku, który wgrasz dla fotoksiążki 30x30). 

    Jeśli okienko  „bez pakietu” lub „pakiet 2+1” nie pojawia się w koszyku, to znaczy, że konfiguracja, jaką stworzyłeś, nie uwzględnia promocji 2+1.

  • Kody rabatowe i zniżki

    Każdy nowo zarejestrowany użytkownik otrzymuje 30% rabatu na pierwsze zamówienie w serwisie Foto Kserkop. Jednorazowy kod rabatowy wysyłany jest mailem na adres mailowy podany w formularzu rejestracyjnym. Aby uzyskać zniżkę, należy wprowadzić kod przy zamówieniu (po skonfigurowaniu produktu i dodawaniu zamówienia do koszyka, należy poniżej ceny wpisać kod w polu „Wpisz kod rabatowy” i dodaj go (przycisk plus obok).

    Aktualne promocje w serwisie Foto Kserkop możesz śledzić w Promocjach lub w zakładce „Program lojalnościowy” w Panelu Klienta. Tam możesz sprawdzić również przydzielone stałe rabaty. 

  • Wysyłki / łączenie zamówień

    Sposób dostawy produktu ustala się podczas płatności. 

    Zapewniamy następujące sposoby dostawy:

    • kurier GLS (15,00 zł brutto)
    • paczka za pobraniem GLS (18,50 zł brutto)
    • paczkomaty InPost (11,00 zł brutto)
    • paczkomaty InPost za pobraniem (13,00 zł brutto)
    • odbiór osobisty (0 zł) w naszej placówce przy ul. Mazowieckiej 60, 30-019 w Krakowie (od pon. do pt. w godz. 8.00–17.00)

     

    Jeśli chcesz połączyć wysyłkę zamówień, możesz tego dokonać tylko wtedy, gdy jedno z zamówień ma określony sposób dostawy i jego status jest w trakcie realizacji (nie jest jeszcze zrealizowane), a pozostałe są na etapie weryfikacji plików i nie mają jeszcze określonego sposobu dostawy. Aby połączyć te zamówienia w jedną wysyłkę, przy dokonywaniu płatności za zamówienie (Krok 3 z 3 w Koszyku), możesz wybrać opcję „połącz to zamówienie z...”. Rozwinie się lista Twoich aktualnych zamówień będących w trakcie realizacji, z którymi możesz połączyć dane zamówienie. 

  • Reklamacje

    Jeśli produkty zamówione przez Ciebie są niezgodne ze specyfikacją lub mają widoczną wadę, możesz złożyć wniosek reklamacyjny. W tym celu pobierz formularz, dostępny w zakładce reklamacje, i prześlij go do nas wraz ze zdjęciami produktu na adres mailowy:

    reklamacje@albumfotograficzny.com.pl 

    Poprawnie uzupełniony formularz jest podstawą do rozpatrzenia reklamacji. O rozpatrzeniu reklamacji informujemy mailowo w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku. Możesz też sprawdzić status reklamowanego zamówienia w swoim panelu klienta w zakładce „Reklamacje”.

    Pamiętaj, że reklamacje związane z jakością przesyłek kurierskich są rozpatrywane tylko na podstawie protokołu szkody sporządzonego wspólnie z kurierem przy odbiorze przesyłki. Brak protokołu szkody może stanowić podstawę do odmowy uwzględnienia reklamacji przez Foto Kserkop.

    Więcej w Regulaminie.

  • Pomoc i kontakt

    Jeśli poruszanie się po serwisie Foto Kserkop sprawia Ci trudności mimo że zapoznałeś się z powyższą instrukcją, jak korzystać z serwisu, lub jeśli inny problem dotyczący zamówień na stronie, skontaktuj się z naszym Zespołem:

    Postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytania.